ישראלים שנפגעו
בתאונות בארה”ב

מי שנפגע בתאונת דרכים בחול נמצא במצוקה בין אם זה קרה בפריז, באוסטרליה או בארהב. אולם מי שהחליק בקניון ומפונה לבית חולים הוא חסר אונים.
אבל בארהב הדברים שונים וייחודיים בהיותה מדינה מפותחת מאוד מבחינה משפטית, ומכאן שבפני הנפגע עומדות אופציות טובות.
אני מקבלת פניות רבות בדבר נזקי גוף של ישראלים בעת שביקרו בארהב. העולם הוא מקום מסוכן ואנשים נפצעיםבתור לרכבת, בסופרמרקט, במלון,
בתאונות דרכים, במהלך טיפול רפואי, ולמעשה בכל מקום.
במקרים רבים אנשים זכאים לקבל פיצוי כספי בגין הפציעה, אבל לפעמים עלולים לעשות טעויות מיותרות אשר גורמות להקטנת הפיצוי או אף להיעדר פיצוי לחלוטין.
להלן בקצרה סקירה של טעויות הנפוצות של ישראלים שמבקשים לקבל פיצוי בגין פציעה בארהב.

  • התיישנות בישראל רגילים שההתיישנות בדרך כלל עומדת על שבע שנים. לעומת זאת בארהב ההתיישנות הינה שלוש שנים בלבד ולעיתים אפילו תשעים יום מקרות הנזק! לכן, אסור להתמהמה ויש לפעול מהר ואפילו מהר מאוד.
  • בארהב לא יינתן פיצוי כספי בהעדר תביעה. בישראל לעיתים ניתן לקבל פיצוי אף בהיעדר תביעה ועל סמך מכתב מפורט. בארהב הדבר אינו אפשרי.
  • תיעוד, תיעוד ושוב תיעודהיום כל כך קל להוציא טלפון או מצלמה ופשוט לצלם את הזירה, את האירוע, את העדים ואפילו להסריט את עצמכם מיד לאחר קרות האירוע. כידוע תמונה אחת שווה אלף מילים.
  • הנקודה הזו קשורה לתיעוד. אם אתם כבר מתעדים קחו בחשבון שאתם לא בוודאות יודעים מי האחראי לנזק.קיבלנו פנייה מתושב ישראל שנפצע בתאונת דרכים בניויורק. הוא צילם רק את הרכב שפגע בו בהיותו הולך רגל, אבל לא שם לב שהרכב סטה ופגע בו בגלל רכב אחר שחנה בצורה מסוכנתאותו לא טרח לצלם.
  • יש שוני בחוקים בין הארץ ובין הארהב. לדוגמא בתאונות דרכיםבעוד שבארץ פוליסת הביטוח מכסה לרוב את כל מי שנפגע באותו הרכב, בארהב המצב שונה לחלוטין.

לקוחות ממליצים

תפריט